赞美与感谢


悲悯的上天啊!感谢祢使我苏醒和觉悟。祢已经赐予我一颗洞察的眼睛和一个聪敏的耳朵,带领我来到祢的王国,引导我踏上祢的道路。祢已经指示我正确的途径,促使我登上拯救的方舟。上天啊!别使我轻易改变,让我坚定不移,保护我免于遭受严峻的考验,在祢圣约和圣谕的坚强堡垒内保佑我、庇护我。祢是强大的,祢是看得见、听得到的上天。

悲悯的上天啊!赐予我一颗琉璃般的心,闪耀着祢的爱之光芒;以祢奔放的恩宠,赐予我种种好的思想,以便把这世界变为一个玫瑰园。祢是悲悯者、慈悲者、伟大仁慈的上天。

——阿博都-巴哈

O compassionate God! Thanks be to Thee for Thou hast awakened and made me conscious. Thou hast given me a seeing eye and favored me with a hearing ear, hast led me to Thy kingdom and guided me to Thy path. Thou hast shown me the right way and caused me to enter the ark of deliverance. O God! Keep me steadfast and make me firm and staunch. Protect me from violent tests and preserve and shelter me in the strongly fortified fortress of Thy Covenant and Testament. Thou art the Powerful. Thou art the Seeing. Thou art the Hearing.

O Thou the Compassionate God. Bestow upon me a heart which, like unto a glass, may be illumined with the light of Thy love, and confer upon me thoughts which may change this world into a rose garden through the outpourings of heavenly grace.

Thou art the Compassionate, the Merciful. Thou art the Great Beneficent God.

‘Abdu’l-Bahá

#

评论

此博客中的热门博文

挽救一则历史佳话

谈“勿忘勿助”在精神训练方面的作用

特殊的客人