长篇医治祷文


祂是医治者、满足者、协助者、所有人的宽恕者、大慈大悲者。 

崇高者、忠诚者、荣耀者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者!

祢这权威者、提升者、审判者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

无以伦比者、永恒者、唯一者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

最受赞美者、神圣者、救助者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

无所不知者、最智慧者、最伟大者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

仁惠者、威严者、命定者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

人们的钟爱者、深深珍惜者、令人狂喜者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

最强大者、维持者、有力者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

统治者、自我存续者、无所不知者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

圣灵、光、最显现者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

世人最经常的光顾、无人不知晓者、隐蔽自全人者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

隐而不见者、胜利者、施舍者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

全能者、拯救者、隐藏者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

设计者、令人心满意足者、铲除者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

使人提升、集合者、崇高者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

使人完美者、无拘无束者、富饶者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,永恒不变者啊! 

慈善者、保留者、创造者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

最崇高者、最美丽者、最富足者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

公正者、亲切者、慷慨者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

最引人入胜者、永不变质者、知道一切者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

壮丽者、至高的存在、宽宏大度者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,永恒不变者啊! 

良好守卫者、快乐之主、人类的渴望啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

祢善待全民、怜悯万众、最仁慈者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

全世界生灵的避风港和避难所、完美的保护者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

全民的救助者、万众祈求的目标、使万物活跃者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,永恒不变者啊! 

揭晓者、摧毁者、最温和者!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

我的灵魂、我的钟爱者、我的信仰!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

解渴者、超凡脱俗的主、最珍贵者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

最伟大的记忆、最高尚的名字、最古老的道路啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是康复的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

最受赞颂者、最神圣者、超凡入圣者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

解除束缚者、顾问、拯救者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

朋友、医生、最令人着迷者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

荣耀啊、美啊、慷慨者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

最可信赖者、最好的爱人、黎明之主啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

祢使万物燃烧和发亮、欢乐的使者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

恩惠之主、最悲悯者、最慈悲者啊! 我呼唤祢。你是供给者,你是医治者,你是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

恒常不易者、生命的赐予者、万物之源啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

洞明万事者、看见一切的上天、话语之主啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。

既显露又隐蔽、从不露脸却举世皆知、人人引颈以盼的旁观者啊!我呼唤祢。祢是满足的,祢是医治的,祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

我呼唤祢,钟爱者的杀手、邪恶者宠爱的神啊! 

满足者啊,我呼唤祢,啊!满足者。

医治者啊,我呼唤祢,啊!医治者。 

永恒者啊!我呼唤祢,啊!永恒者。 

祢是永恒不变的,啊!永恒不变者。 

祢的确超凡入圣,我的上天啊!在这祢的力量和祢的统治昭然若揭的黎明,正当祢的威权和伟大充分显现的时刻,我祈求祢,以祢的慷慨,打开祢恩惠和恩宠的大门,将祢神圣的殿堂建立在永恒的宝座上;以祢的慈悲,邀请所有的创造物来到祢恩泽和恩赐的席前,并以祢的恩宠,由祢的自身代表天地万物作出回应,说 “是的”的话语。我祈求祢,以祢最漂亮的名号、最高尚、最崇高的品德、最高的记忆、纯净无瑕的美和祢隐藏在最隐蔽之塔内之光,并以祢彼着每个晨昏之苦难的斗篷之圣名,保护每一个持着这受祝福之书简,或吟咏它,或发觉它,或走过那所有它在里头的房子的人。我的上天啊,治疗每一个生病的人、患疾者和可怜者,使他们脱离苦楚和忧患,远离令人怨恶的病痛和悲伤,引导每一个愿意的人,踏上祢指引的大道,以及祢宽恕和恩宠的坦途。

诚然,祢是强而有力的、一切足够的、医治的、保护的、给予的、悲悯的、完全慷慨的、大慈大悲的上天。

——巴哈欧拉 


He is the Healer, the Sufficer, the Helper, the All-Forgiving, the All-Merciful.

I call on Thee O Exalted One, O Faithful One, O Glorious One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Sovereign, O Upraiser, O Judge!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Peerless One, O Eternal One, O Single One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Most Praised One, O Holy One, O Helping One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Omniscient, O Most Wise, O Most Great One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Clement One, O Majestic One, O Ordaining One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Beloved One, O Cherished One, O Enraptured One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Mightiest One, O Sustaining One, O Potent One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Ruling One, O Self-Subsisting, O All-Knowing One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Spirit, O Light, O Most Manifest One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Thou Frequented by all, O Thou Known to all, O Thou Hidden from all!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Concealed One, O Triumphant One, O Bestowing One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Almighty, O Succoring One, O Concealing One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Fashioner, O Satisfier, O Uprooter!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Rising One, O Gathering One, O Exalting One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Perfecting One, O Unfettered One, O Bountiful One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Beneficent One, O Withholding One, O Creating One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Most Sublime One, O Beauteous One, O Bounteous One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Just One, O Gracious One, O Generous One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O All-Compelling, O Ever-Abiding, O Most Knowing One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Magnificent One, O Ancient of Days, O Magnanimous One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Well-guarded One, O Lord of Joy, O Desired One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Thou Kind to all, O Thou Compassionate with all, O Most Benevolent One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Haven for all, O Shelter to all, O All-Preserving One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Thou Succorer of all, O Thou Invoked by all, O Quickening One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Unfolder, O Ravager, O Most Clement One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Thou my Soul, O Thou my Beloved, O Thou my Faith!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Quencher of thirsts, O Transcendent Lord, O Most Precious One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Greatest Remembrance, O Noblest Name, O Most Ancient Way!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Most Lauded, O Most Holy, O Sanctified One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Unfastener, O Counselor, O Deliverer!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Friend, O Physician, O Captivating One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Glory, O Beauty, O Bountiful One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O the Most Trusted, O the Best Lover, O Lord of the Dawn!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Enkindler, O Brightener, O Bringer of Delight!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Lord of Bounty, O Most Compassionate, O Most Merciful One!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Constant One, O Life-giving One, O Source of all Being!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Thou Who penetratest all things, O All-Seeing God, O Lord of Utterance!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Manifest yet Hidden, O Unseen yet Renowned, O Onlooker sought by all!  Thou the Sufficing, Thou the Healing, Thou the Abiding, O Thou Abiding One!

I call on Thee O Thou Who slayest the Lovers, O God of Grace to the wicked!

O Sufficer, I call on Thee, O Sufficer!

O Healer, I call on Thee, O Healer!

O Abider, I call on Thee, O Abider!

Thou the Ever-Abiding, O Thou Abiding One!

Sanctified art Thou, O my God!  I beseech Thee by Thy generosity, whereby the portals of Thy bounty and grace were opened wide, whereby the Temple of Thy Holiness was established upon the throne of eternity; and by Thy mercy whereby Thou didst invite all created things unto the table of Thy bounties and bestowals; and by Thy grace whereby Thou didst respond, in thine own Self with Thy word “Yea!” on behalf of all in heaven and earth, at the hour when Thy sovereignty and Thy grandeur stood revealed, at the dawn-time when the might of Thy dominion was made manifest.  And again do I beseech Thee, by these most beauteous names, by these most noble and sublime attributes, and by Thy most Exalted Remembrance, and by Thy pure and spotless Beauty, and by Thy hidden Light in the most hidden pavilion, and by Thy Name, cloaked with the garment of affliction every morn and eve, to protect the bearer of this blessed Tablet, and whoso reciteth it, and whoso cometh upon it, and whoso passeth around the house wherein it is.  Heal Thou, then, by it every sick, diseased and poor one, from every tribulation and distress, from every loathsome affliction and sorrow, and guide Thou by it whosoever desireth to enter upon the paths of Thy guidance, and the ways of Thy forgiveness and grace.

Thou art verily the Powerful, the All-Sufficing, the Healing, the Protector, the Giving, the Compassionate, the All-Generous, the All-Merciful.

Bahá’u’lláh

#

评论

此博客中的热门博文

挽救一则历史佳话

谈“勿忘勿助”在精神训练方面的作用

特殊的客人