短篇义务祷文


(每日中午到日落之间,吟咏一次)

我的上天啊,我见证,是祢造生了我来认识祢和崇拜祢。此刻,我证实了我的无能和祢的全能,我的贫乏和祢的富足。除了祢,别无上天,祢是危急时的救助者,祢是自我存续的。

巴哈欧拉

Short Obligatory Prayer

(TO BE RECITED ONCE IN TWENTY FOUR HOURS, AT NOON.)

I bear witness, O my God, that Thou hast created me to know Thee and to worship Thee. I testify, at this moment, to my powerlessness and to Thy might, to my poverty and to Thy wealth. There is none other God but Thee, the Help in Peril, the Self-Subsisting.

Bahá’u’lláh


评论

此博客中的热门博文

挽救一则历史佳话

谈“勿忘勿助”在精神训练方面的作用

特殊的客人