早晨


上天啊,我在祢的罩盖下醒觉了,并在祢保护的圣所和防卫的坚强的据点内寻求祢的庇护,上天啊,以祢启示的黎明之华光,照耀我的内心,正如祢让恩宠的晨曦照在我的身上一样。

——巴哈欧拉

I have wakened in Thy shelter, O my God, and it becometh him that seeketh that shelter to abide within the Sanctuary of Thy protection and the Stronghold of Thy defense. Illumine my inner being, O my Lord, with the splendors of the Dayspring of Thy Revelation, even as thou didst illumine my outer being with the morning light of Thy favor.

Bahá’u’lláh

 

#

这个早晨,我在祢的恩宠中醒来了,我的上天啊!我将全副的信任交托给祢,把自己完全置于祢的照顾下,这样出了门。因此,从祢慈悲的天庭,撒下一个祢身边的祝福予我吧,让我能安全回抵家门,正如我在祢的保佑下出发,我的思想坚定地想着祢一样。除了祢再无其他上天,祢是唯一的、无可比拟的、全知的、智慧圆满的上天。

——巴哈欧拉

I have risen this morning by Thy grace, O my God, and left my home trusting wholly in Thee, and committing myself to Thy care. Send down, then, upon me, out of the heaven of Thy mercy, a blessing from Thy side, and enable me to return home in safety even as Thou didst enable me to set out under Thy protection with my thoughts fixed steadfastly upon Thee.

There is none other God but Thee, the One, the Incomparable, the All-Knowing, the All-Wise.

Bahá’u’lláh

#

评论

此博客中的热门博文

挽救一则历史佳话

谈“勿忘勿助”在精神训练方面的作用

特殊的客人