使精神畅快


上天啊!焕发我的精神,净化我的心,唤醒我的力量。我把我全部的事交托在祢手中,祢是我的向导和避难所。我将不再忧愁悲伤,我将是一个快乐欢愉的人。上天啊,我将不再满怀焦虑,不再让烦恼干扰我。我不再把生活中不愉快的事放在心上。上天啊,祢对我比我对自己还要友善。我把我奉献给祢了,主啊!

阿博都-巴哈

O God! Refresh and gladden my spirit. Purify my heart. Illumine my powers. I lay all my affairs in Thy hand. Thou art my Guide and my Refuge. I will no longer be sorrowful and grieved; I will be a happy and joyful being. O God! I will no longer be full of anxiety, nor will I let trouble harass me. I will not dwell on the unpleasant things of life.

O God! Thou art more friend to me than I am to myself. I dedicate myself to Thee, O Lord.

‘Abdu’l-Bahá


评论

此博客中的热门博文

挽救一则历史佳话

谈“勿忘勿助”在精神训练方面的作用

特殊的客人